ناآرامی در بلوچستان | جدایی‌طلبان بلوچ: ۱۳ نیروی امنیتی پاکستان را کشتیم

به گزارش ایراف، گروه جدایی‌طلب بلوچ موسوم به «ارتش آزادی‌بخش بلوچستان»، با انتشار خبرنامه‌ای اعلام کرد که نیروهایش در یک عملیات برنامه‌ریزی‌شده، دو کمپ نظامی پاکستان را در منطقه زیارت واقع در ایالت بلوچستان هدف قرار داده‌اند.

این گروه که از سوی دولت پاکستان یک سازمان «تروریستی» معرفی می‌شود، در سال‌های اخیر حملات متعددی علیه نیروهای امنیتی این کشور انجام داده است.

براساس ادعای این گروه، حمله اخیر با یورش هم‌زمان به دو پایگاه آغاز شده و درگیری میان دو طرف «شدید و طولانی» بوده است.

جدایی‌طلبان بلوچ می‌گویند ۹ تن از نیروهای امنیتی پاکستان در محل کشته شده‌اند و باقی نیروها پس از تحمل تلفات، از منطقه عقب‌نشینی کرده‌اند.

این گروه افزوده است که پس از تسلط بر پایگاه‌ها، مقدار قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی را به دست آورده و سپس این تأسیسات را به آتش کشیده است.

به ادعای آنان، نیروهای جدایی‌طلب در ادامه عملیات، کاروان‌های کمکی نیروهای امنیتی پاکستان را نیز هدف قرار داده‌اند که در نتیجه آن ۴ نیروی دیگر پاکستانی کشته شده‌اند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ارتش پاکستان پیش‌تر اعلام کرده بود در عملیات‌های ضدشورشی در ایالت‌های بلوچستان و خیبر پختونخوا، ۱۵ «تروریست» را از پای درآورده است.

بیشتر بخوانید:  انتشار محتوای حساس مذهبی در ایام عاشورا؛ رسانه پاکستانی ۱۵ روز تعلیق شد
لینک کوتاه: https://iraf.ir/?p=127687
اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها