«سرکوب سیستماتیک» زنان در افغانستان؛ ۴۱ کشور محکوم کردند

به گزارش ایراف، نمایندگان ۴۱ کشور عضو سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مشترک، سیاست‌های طالبان علیه زنان و دختران افغانستان را مصداق «سرکوب سیستماتیک» و تبعیض دانسته و نسبت به ادامه محدودیت‌های گسترده بر حقوق و آزادی‌های آنان ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه، کشورهای امضاکننده بر ضرورت تقویت حمایت بین‌المللی از سازوکارهای نظارت، پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری در قبال نقض حقوق زنان در افغانستان تأکید کرده و از جامعه جهانی خواستند اقدامات مؤثرتری برای رسیدگی به این وضعیت اتخاذ کند.

امضاکنندگان همچنین تصریح کردند که تداوم سیاست‌های تبعیض‌آمیز طالبان علیه زنان و دختران غیرقابل قبول است و جامعه جهانی باید برای حمایت از حقوق اساسی زنان افغانستان، رویکردی هماهنگ و قاطع در پیش گیرد.

این بیانیه در حالی از سوی ۴۱ کشور صادر شده است که طالبان طی یک سال گذشته محدودیت‌ها و فشارها بر زنان و دختران افغانستان را تشدید کرده‌اند. در یک ماه اخیر نیز بازداشت شماری از زنان در شهرهای هرات و کابل واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخت و به برگزاری تجمعات اعتراضی انجامید؛ اعتراضاتی که در پی برخورد نیروهای طالبان با معترضان، به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن چندین تن دیگر منجر شد.

بیشتر بخوانید:  ابراز نگرانی روسیه از وضعیت افغانستان | کابلوف: امریکا و اروپا دارایی‌های افغانستان را آزاد نمی‌کنند
لینک کوتاه: https://iraf.ir/?p=127500
اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها