رایزنی تازه ایران-عراق؛ عراقچی وارد بغداد شد

به گزارش ایراف، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه، ۷ تیر) وارد بغداد شد.

در فرودگاه، محمدکاظم آل‌صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، مصطفی سند وزیر ارتباطات عراق و جمعی از مقامات وزارت خارجه این کشور از او استقبال کردند.


به گزارش رسانه‌های عراقی، عراقچی در این سفر قرار است با مقام‌های ارشد عراق درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و موضوعات مورد اهتمام دو کشور رایزنی کند.

خبرگزاری شفق‌نیوز نیز به نقل از یک مقام عراقی اعلام کرده که تفاهم ایران و آمریکا، سازوکار پرداخت بدهی‌های عراق به ایران، امنیت مرزها و جلوگیری از فعالیت گروه‌های مخالف ایران در خاک عراق از محورهای مورد بحث در این سفر خواهد بود.


عراقچی پس از ورود، در اقدامی نمادین، در محل یادمان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حضور یافت و با قرائت فاتحه به مقام این دو شهید مقاومت ادای احترام کرد.


او سپس راهی وزارت امور خارجه عراق شد و فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در ساختمان وزارت خارجه به‌طور رسمی از همتای ایرانی خود استقبال کرد.

دو وزیر در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه، امنیت مرزها، تحولات منطقه‌ای و روندهای دیپلماتیک جاری گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام منابع، هماهنگی‌های لازم با مراجع مسئول عراقی برای برگزاری مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب اسلامی در عتبات عالیات نیز از موضوعات مهم دستور کار این سفر است؛ موضوعی که نیازمند هماهنگی‌های گسترده اجرایی و امنیتی میان دو کشور است.

این سفر در ادامه گفت‌وگوهای فشرده تهران و بغداد درباره امنیت مرزها، همکاری‌های اقتصادی و مدیریت تحولات منطقه‌ای انجام می‌شود و می‌تواند گام تازه‌ای در تقویت همکاری‌های راهبردی دو کشور باشد.

بیشتر بخوانید:  نقض آتش‌بس در هرمز؛ پاسخ موشکی و پهپادی ایران به تجاوز مجدد آمریکا
لینک کوتاه: https://iraf.ir/?p=127504
اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها