به گزارش ایراف، نفتالی بنت، از چهرههای اصلی اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، در نشستی در بیتالمقدس مدعی شد که کابینه او پروژهای «سری و سازمانیافته» را برای قاچاق گسترده تجهیزات استارلینک به ایران آغاز کرده بود.
او هدف این طرح را «ایجاد امکان هماهنگی معترضان در زمان قطع اینترنت و کمک به تضعیف حکومت ایران» عنوان کرد.
بنت گفت: «دولت ناکارآمد کنونی رژیم صهیونیستی این برنامه را متوقف کرد و زمانی که اعتراضها رخ داد، زیرساخت لازم وجود نداشت.»
سکوت تلآویو و اسپیسایکس
دفتر بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر فعلی رژیم صهیونیستی، تاکنون به این ادعاها واکنشی نشان نداده است.
شرکت اسپیسایکس نیز از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرده است.
وعده ادامه فشار علیه ایران
بنت که خود را یکی از گزینههای انتخابات پیشرو در سرزمینهای اشغالی میداند، تأکید کرد در صورت بازگشت به قدرت، سیاستهای سختگیرانهتری علیه ایران دنبال خواهد کرد.
او گفت این اقدامات میتواند شامل «خرابکاری اقتصادی و صنعتی» باشد و لزوماً به اقدام نظامی مستقیم محدود نیست.
پیشینه سیاسی بنت
نفتالی بنت از ژوئن ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ در رأس ائتلافی متشکل از احزاب راستگرا، چپگرا و میانهرو قرار داشت؛ ائتلافی که برای نخستینبار نتانیاهو را از قدرت کنار زد.
او پیش از نخستوزیری نیز از مشاوران نزدیک نتانیاهو بود.





