به گزارش ایراف، جبهه آزادی افغانستان ــ از گروههای مسلح مخالف طالبان ــ اعلام کرده است که نیروهایش شام دوشنبه، ۱ تیر، یک خودرو حامل مأموران وزارت امر به معروف طالبان را در شهرک رهایشی امنیت ملی در حوزه دوازدهم کابل هدف قرار دادهاند.
این گروه میگوید حمله حوالی ساعت ۸:۲۰ شام انجام شده و در نتیجه آن، دو عضو طالبان کشته و دو نفر دیگر زخمی شدهاند.
طالبان تاکنون نسبت به این ادعا واکنشی نشان ندادهاند و منابع مستقل نیز امکان تأیید جزئیات این رویداد را نداشتهاند.
جبهه آزادی در اعلامیه خود، وزارت امر به معروف طالبان را یکی از نهادهای اصلی اعمال محدودیتهای اجتماعی در افغانستان توصیف کرده و تأکید کرده است که فعالیتهای مأموران این وزارت را «بهطور مستمر زیر نظر دارد».
این در حالیاست که حدود دو هفته پیش نیز جبهه آزادی از انجام عملیات مشابه در هرات خبر داده بود.
در آن رویداد، افراد این جبهه یک خودرو مأموران امر به معروف طالبان را در نزدیکی ساختمان این وزارت هدف قرار دادند.
جبهه آزادی مدعی شد که در آن حمله، دستکم دو عضو طالبان کشته و چند نفر دیگر زخمی شدهاند.
این حمله در شرایطی صورت گرفت که مأموران امر به معروف طالبان در هرات طی روزهای پیش از آن، دهها زن را بهدلیل «عدم رعایت پوشش مورد نظر طالبان» بازداشت کرده بودند؛ اقدامی که با واکنشهای گسترده داخلی و بینالمللی روبهرو شد.
ادامه حملات چریکی علیه طالبان
جبهه آزادی افغانستان پس از بازگشت طالبان به قدرت، مسئولیت دهها حمله چریکی در کابل، هرات، قندوز، پلخمری و تخار را بر عهده گرفته است.
این گروه میگوید مأموران امر به معروف طالبان را «اهداف مشروع» خود میداند و اعلام کرده که عملیاتهایش در واکنش به محدودیتهای اجتماعی و برخوردهای خشونتآمیز این نهاد ادامه خواهد یافت.





