در آستانه سفر رئیس‌جمهور؛ خیابان‌های اسلام‌آباد به پرچم ایران مزین شد

به گزارش ایراف، در آستانه ورود فردا دکتر مسعود پزشکیان به پاکستان، شهرداری و مقامات مسئول در اسلام‌آباد، خیابان‌های اصلی پایتخت به‌ویژه شاهراه‌های منتهی به ساختمان‌های مهم دولتی، کاخ ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و اماکن دیپلماتیک را به طور گسترده به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و پرچم پاکستان مزین کرده‌اند.

این فضاسازی میدانی که با استقبال وسیع رسانه‌های محلی همراه شده، نشان‌دهنده اهمیت فوق‌العاده و ترتیبات ویژه پایتخت پاکستان برای میزبانی از این سفر یک‌روزه است.

ابعاد راهبردی فضاآرایی دیپلماتیک در پایتخت همسایه

این تحرک دیپلماتیک نمادین و برافراشته شدن پرچم ایران در قلب اسلام‌آباد، نمایانگر ارتقای چشمگیر مناسبات تهران و اسلام‌آباد در موازنه جدید منطقه است. ناظران سیاسی معتقدند استقبال ویژه در سطح پایتخت، نشان از پیوند عمیق دستاوردهای سیاسی اخیر با لایه‌های کلیدی ارتش و دولت پاکستان دارد.

با توجه به نام‌گذاری سند دستاورد اخیر به نام پایتخت پاکستان، این آرایش میدانی در خیابان‌های منتهی به مراکز تصمیم‌گیری حاکمیتی، پیامی آشکار از هم‌گرایی راهبردی دو کشور در حوزه امنیت مرزی، ترانزیت ملی و ثبات منطقه‌ای پسااجلاس است و بستر لازم را برای ریل‌گذاری منافع مشترک در دیدارهای فردا فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:  بحران سیاسی در انگلیس؛ استارمر استعفا داد
لینک کوتاه: https://iraf.ir/?p=127108
اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها