ترامواها در تهران؛ اتوبوس‌های تندرو حذف می‌شوند؟

به گزارش ایراف، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، با حضور در پایانه جدید شرق، در جریان آخرین وضعیت مونتاژ و بررسی فنی ترامواهای جدید پایتخت قرار گرفت.

این ترامواها با باتری کار می‌کنند و هیچ‌گونه آلایندگی ندارند. آن‌ها به‌طور موقت و امانی وارد کشور شده‌اند تا در یک مرحله آزمایشی مورد ارزیابی قرار گیرند.

در این میان، برخی اعضای شورای شهر تهران با اجرای این طرح مخالف هستند و معتقدند که ورود ترامواهای چرخ لاستیکی بدون بررسی کافی و برنامه‌ریزی بلندمدت، ممکن است مشکلاتی در سیستم حمل‌ونقل عمومی ایجاد کند.

علاوه بر این، نگرانی‌هایی درباره هزینه‌های جانبی و عملیاتی این وسایل وجود دارد، با توجه به اینکه این ترامواها فعلاً به‌صورت امانی وارد کشور شده‌اند و هنوز وضعیت نهایی خرید یا اجاره آن‌ها مشخص نیست.

این در حالی است که شهردار تهران در این بازدید دستور داد خط یک «بی آر تی»، حدفاصل تهرانپارس تا میدان انقلاب و میدان آزادی، برای حرکت این ناوگان جدید آماده شود.

این پروژه (Autonomous Rapid Transit) بخشی از برنامه مدیریت شهری برای توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوای تهران است.

محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، نیز در چهارمین کمیته اجرایی بهسازی مسیر بی آر تی، از اصلاح و بهسازی مسیر اتوبوس‌های تندرو خبر داد.

ترامواهای جدید که پس از انجام تست‌های فنی، قرار است وارد مرحله آزمایشی شوند، نسبت به اتوبوس‌های معمولی ظرفیت بالاتری برای جابه‌جایی مسافران دارند و می‌توانند تا ۵۰ درصد بیشتر از ظرفیت فعلی، مسافر حمل کنند.

در صورت موفقیت تست‌های فنی و اثبات کارایی این مدل حمل‌ونقل، ممکن است تهران در آینده شاهد ورود گسترده‌تر این ترامواها باشد. اما همچنان چالش‌هایی مانند تأمین مالی، زیرساخت‌های لازم و پذیرش عمومی در این مسیر وجود دارد.

پیشنهاد:   سفیر آلمان در ایران در سکوت خبری به محل کارش بازگشت
لینک کوتاه: https://iraf.ir/?p=50869
اخبار مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه های شما برای ما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x