به گزارش ایراف، این پرواز با هواپیمای بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ER انجام میشود و در نخستین سفر رفت، پس از ۲۵ ساعت و ۳۰ دقیقه، ده دقیقه زودتر از برنامه در فرودگاه «اژهئیزا» آرژانتین فرود آمد. مسیر برگشت نیز حدود ۲۹ ساعت طول کشید.
هواپیما برای سوختگیری و تعویض خدمه، توقفی دو ساعته در اوکلند نیوزیلند داشت؛ توقفی که بدون خروج مسافران انجام شد و باعث شد این پرواز از نظر فنی «بدون توقف مستقیم» محسوب نشود.
با این حال، زمان پرواز خالص بیش از ۲۵ ساعت بود و همین موضوع باعث شد این مسیر از رقبایی مانند پرواز پکن–سائوپائولو ایرچاینا (با توقف در مادرید) پیشی بگیرد.
چاینا ایسترن این پرواز را دو بار در هفته، روزهای دوشنبه و پنجشنبه، با ظرفیت ۳۷۸ مسافر و باربری بالا اجرا میکند. بدنه هواپیما نیز با طرح ویژهای از موزه ملی چین تزئین شده است.
این مسیر تازه، زمان سفر میان چین و آمریکای جنوبی را حدود چهار ساعت کاهش داده و امکان بهرهبرداری از بازار پنجم آزادی (اوکلند–بوینسآیرس) را فراهم کرده است.
بر اساس آمار منتشرشده، در دوازده ماه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۵، نزدیک به ۹۶ هزار نفر میان شانگهای و بوینسآیرس سفر کردهاند.
مدیر فرودگاه اوکلند، کری هوریگانگویی، این پرواز را «ارتباطی راهبردی میان چین و آرژانتین» توصیف کرده است.
رسانههای بینالمللی از جمله الجزیره نیز این مسیر را بخشی از «جاده ابریشم هوایی» دانستهاند؛ طرحی که قرار است روابط تجاری، گردشگری و آموزشی میان شرق آسیا و آمریکای جنوبی را تقویت کند.
البته کارشناسان هشدار دادهاند که مسافران باید آماده چالشهایی همچون جتلگ(پروازدگی) شدید و شرایط آبوهوایی متغیر در اقیانوس آرام باشند.
بیشتر بخوانید:
سرور دانش: همصدایی احزاب مخالف طالبان ضرورتی ملی است؛ گامی مهم برای ایجاد چتر واحد سیاسی
زنان ستون اصلی صنعت قالی افغانستان با سهمی اندک از سود
نشست همصدایی جریانهای همسو؛ گامی تعیینکننده برای همگرایی سیاسی مخالفان









