به گزارش ایراف، به نقل از اداره کل راهآهن یزد، سید رضا سادات حسینی، مدیرکل این مجموعه، با اشاره به آمادهسازی زیرساختهای فنی و لجستیکی برای حمل شمش فولاد، اعلام کرد: «با بهرهگیری از واگنهای لبهکوتاه ساخت داخل، نخستین مرحله حمل آزمایشی انجام شد و در صورت تأیید نهایی، پیشبینی میشود ماهانه تا ۴ هزار تن بار از این مسیر ریلی منتقل شود.»
وی همچنین از شتاب گرفتن روند ارسال محمولههای کاشی و سرامیک از یزد خبر داد و افزود: «تمامی عملیات حمل با رعایت کامل الزامات ایمنی و بدون ایجاد اختلال در عملکرد ایستگاهها انجام شده است. توسعه امکانات ایستگاهی نیز با حمایت کامل راهآهن در دستور کار قرار دارد.»
این حرکت تازه در مسیر ریلی یزد–افغانستان، بخشی از راهبرد کلان ایران برای تبدیل شدن به هاب ترانزیتی منطقه است؛ بهویژه در شرایطی که تقاضا برای کالاهای صنعتی ایرانی در بازارهای همس است.
این در حالیاست که حدود یک هفته پیش، دومین محموله صادراتی مجتمع فولاد مبارکه در ماه گذشته خورشیدی، از ایستگاه حسنآباد اصفهان بارگیری و از طریق خطوط ریلی به سوی افغانستان روانه شد.
به نقل از اداره کل راهآهن، این محموله شامل ۱۹ واگن لبهکوتاه حامل ۱۰۶۹ تن کویل فولادی بود که با عبور از مرز شمتیغ، وارد بازار افغانستان شد.
پیشتر، نیز در نخستین مرحله از صادرات فولاد مبارکه در شهریورماه، ۲۴ واگن حامل ۱۳۴۳ تن کویل فولادی در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۴ از همین ایستگاه به مقصد افغانستان ارسال شده بود.
تلویزیون اینترنتی ایراف آغاز به کار کرد | برای تماشا اینجا کلیک کنید:
ایراف تیوی
آخرین اخبار تحلیلی افغانستان را در ایراف بخوانید:
افزایش ۹ درصدی رشد تجارت ترانزیتی افغانستان
تحریم چابهار: جنگ اقتصادی علیه ایران، افغانستان، هند و فراتر از آن
چابهار در آستانه جهش ترانزیتی؛ اتصال ریلی بندر شهید بهشتی، کلید تحول منطقهای









