خط ریلی خواف-هرات، پروژه ۲۲۵ کیلومتری که از سال ۲۰۰۷ آغاز شده و با سرمایهگذاری ۷۵ میلیون دلاری ایران پیش رفته تا جولای ۲۰۲۵ به ۸۷ درصد پیشرفت رسیده است.
حالا، این پروژه نه تنها پلی بین ایران و افغانستان ، بلکه کلیدی برای باز کردن درهای ترانزیت منطقهای به شمار میرود.
پیش از این، بیش از ۱۸۰ هزار کامیون سالانه برای حمل کالا بین دو کشور در صفهای طولانی مرز دوغارون منتظر میماندند، اما حالا راهآهن خواف-هرات، نیمی از این حجم را به واگنهای سریعالسیر سپرده است.
در نهایت، این پروژه تکمیل می شود با قطاری که حامل کالاهای تاجران افغان به آبهای آزاد است و از خواف به سمت بندرعباس میرود.