به گزارش ایراف، این پرواز با هواپیمای بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ER انجام میشود و در نخستین سفر رفت، پس از ۲۵ ساعت و ۳۰ دقیقه، ده دقیقه زودتر از برنامه در فرودگاه «اژهئیزا» آرژانتین فرود آمد. مسیر برگشت نیز حدود ۲۹ ساعت طول کشید.
هواپیما برای سوختگیری و تعویض خدمه، توقفی دو ساعته در اوکلند نیوزیلند داشت؛ توقفی که بدون خروج مسافران انجام شد و باعث شد این پرواز از نظر فنی «بدون توقف مستقیم» محسوب نشود.
با این حال، زمان پرواز خالص بیش از ۲۵ ساعت بود و همین موضوع باعث شد این مسیر از رقبایی مانند پرواز پکن–سائوپائولو ایرچاینا (با توقف در مادرید) پیشی بگیرد.
چاینا ایسترن این پرواز را دو بار در هفته، روزهای دوشنبه و پنجشنبه، با ظرفیت ۳۷۸ مسافر و باربری بالا اجرا میکند. بدنه هواپیما نیز با طرح ویژهای از موزه ملی چین تزئین شده است.
این مسیر تازه، زمان سفر میان چین و آمریکای جنوبی را حدود چهار ساعت کاهش داده و امکان بهرهبرداری از بازار پنجم آزادی (اوکلند–بوینسآیرس) را فراهم کرده است.
بر اساس آمار منتشرشده، در دوازده ماه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۵، نزدیک به ۹۶ هزار نفر میان شانگهای و بوینسآیرس سفر کردهاند.
مدیر فرودگاه اوکلند، کری هوریگانگویی، این پرواز را «ارتباطی راهبردی میان چین و آرژانتین» توصیف کرده است.
رسانههای بینالمللی از جمله الجزیره نیز این مسیر را بخشی از «جاده ابریشم هوایی» دانستهاند؛ طرحی که قرار است روابط تجاری، گردشگری و آموزشی میان شرق آسیا و آمریکای جنوبی را تقویت کند.
البته کارشناسان هشدار دادهاند که مسافران باید آماده چالشهایی همچون جتلگ(پروازدگی) شدید و شرایط آبوهوایی متغیر در اقیانوس آرام باشند.





