به گزارش ایراف به نقل از نیو ایندین اکسپرس، برج مراقبت پیش از فرود هیچ هشداری درباره انحراف هواپیما به خلبان نداده بود.
تنها چند دقیقه پیش از فرود این هواپیما، پرواز ایرایندیا به مقصد ریاض از همان باند برخاسته بود و بدین ترتیب از وقوع یک فاجعه احتمالی جلوگیری شد.
یک مقام رسمی توضیح داد: «خلبان در فاصله چهار مایل دریایی، هدایت سیستم فرود ابزار (ILS) را از دست داد و هواپیما به سمت راست منحرف شد. در نهایت خلبان با اتکا به دید بصری روی باند ۲۹R فرود آمد.»
کاپیتان عبدالروف سکندری، خلبان پرواز، در گزارش خود اعلام کرده است که هر دو سیستم ILS پس از نقطه نهایی فرود دچار نقص شدند و به دلیل شرایط دید کم، هواپیما ناخواسته از مسیر تعیینشده خارج شد.
او تأکید کرده است که برج مراقبت در طول نزدیک شدن به باند هیچگونه هشدار یا اطلاعرسانی درباره انحراف پرواز ارائه نکرد.
دفتر ایمنی منطقه شمالی DGCA پس از بررسی دادههای راداری و مکالمات ضبطشده کنترل ترافیک هوایی، تأیید کرده است که مسئول کنترل ترافیک هوایی در این حادثه کوتاهی کرده و به همین دلیل از وظایف خود کنار گذاشته شده است.





