اخراج مهاجران افغان؛ پاکستان مرکز رسیدگی به شکایات پناهجویان ایجاد کرد

به گزارش ایراف، پاکستان به‌منظور کاهش چالش‌های پیش‌روی مهاجرین افغان در روند بازگشت به کشورشان و جلوگیری از تکرار موارد آزار و اذیت، «مرکز رسیدگی به شکایات مهاجرین افغان» (Complaint Redressal Cell) را راه‌اندازی کرد.

این تصمیم در نشست مشترکی که در تاریخ ۱۹ آوریل در کابل میان امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان، و محمد اسحاق دار، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان برگزار شد، به تصویب رسید.

این مرکز شامل خطوط تلفنی کمک‌رسانی (Helpline) و اتاق کنترل در سطح فدرال است که به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند. مهاجرینی که در روند بازگشت با مشکلاتی مانند فروش دارایی‌ها یا آزار و اذیت مواجه می‌شوند، می‌توانند شکایات خود را از طریق اطلاعات زیر ثبت کنند:

– شماره عمومی:

051111367226

– شماره مستقیم اتاق کنترل:

0519211685

– شماره کمکی ویژه مهاجرین:

051111222567

– شماره واتساپ:

00923339211829

– ایمیل:

ncimccontrol@gmail.com

افغانستان در پی تحولات اخیر، با چالش‌های گسترده‌ای از جمله مهاجرت میلیون‌ها نفر از شهروندانش به کشورهای همسایه روبه‌رو شده است. پاکستان، به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی، بارها هدف انتقادات بین‌المللی درباره نحوه برخورد با مهاجرین قرار گرفته است. تأسیس این مرکز بخشی از تلاش‌های دولت پاکستان برای بهبود این وضعیت است.

پیشنهاد:  اتحادیه اروپا: از بازگشت‌کنندگان در افغانستان حمایت می‌کنیم
لینک کوتاه: https://iraf.ir/?p=59413
اخبار مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه های شما برای ما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x