آغاز کار مطالعاتی تفصیلی و طراحی پروژه راه‌آهن هرات_قندهار

به گزارش ایراف، مجاهد امروز یکشنبه ۲۸ بهمن، در صفحه ایکس خود نوشته است: “با تکمیل این پروژه زیربنایی، ترکمنستان و ایران از طریق افغانستان توسط خط‌آهن به پاکستان وصل خواهند شد.”

او این پروژه را یک گام مهم اقتصادی برای تجارت و ترانزیت خوانده است.

این در حالی‌است که حدود ۱۰ روز پیش وزارت خدمات عمومی طالبان، گفته بود طراحی تفصیلی پروژه راه آهن هرات_قندهار به ارزش بیش از ۲۶۴ میلیون افغانی در پنج بخش با شرکت‌های ساختمانی به امضا رسیده است.

محمد اشرف حق‌شناس سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفته بود که این پروژه‌ها به طول مجموعی ۷۳۷.۵ کیلومتر در هشت ماه آینده تکمیل خواهند شد.

به گفته او، بخش اول مسیر هرات-شیندند به طول ۱۲۰ کیلومتر که تحقیق و دیزاین تفصیلی آن به ارزش ۵۱میلیون و ۹۷۸هزار و ۹۹۹ افغانی با شرکت ساختمانی، سرک‌سازی و خط آهن افغان-جرمن قرارداد شده است.

در بیانیه آمده بود، بخش دوم مسیر شیندند-فراه به طول ۱۲۰ کیلومتر است و دیزاین تفصیلی آن به ارزش ۴۵میلیون و ۶۳۱هزار و ۲۶۷ افغانی با شرکت خدمات مهندسی هسک قرارداد شده است.

بخش سوم این خط آهن شامل مسیر فراه-زرنج-غورغوری است و به طول ۱۸۸.۸ کیلومتر ۶۹میلیون و ۲۷۸هزار ۵۶۷ افغانی با شرکت خدمات مهندسی هسک قرارداد شده است.

بخش چهارم مسیر غورغوری-لشکرگاه به طول ۱۷۱ کیلومتر است و به ارزش ۶۰میلیون و ۳۳۱هزار و ۴۰۸ افغانی با شرکت ساختمانی، جاده‌سازی و خدمات لجستیکی آریاخان افغان قرارداد شده است.

بخش پنجم این خط‌آهن نیز که مسیر لشکرگاه-قندهار به طول ۱۳۷.۷ کیلومتر است به ارزش ۳۷میلیون و ۳۱۵هزار ۷۴۲ افغانی با شرکت ساختمانی، جاده‌سازی و خدمات لجستیکی آریاخان افغان قرارداد شده است.

پیشنهاد:   ویدئو | ترانزیت و حمل و نقل ریلی، ظرفیت‌های نهفته برای توسعه افغانستان است

طالبان گفته اند که پس از تکمیل تحقیق و دیزاین تفصیلی این پروژه، کار عملی آن با تامین وجوه مالی آن آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه: https://iraf.ir/?p=52154
اخبار مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه های شما برای ما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x