وزارت اطلاعات پاکستان: هوش مصنوعی مشاغل بخش تبلیغات را تهدید می‌کند

به گزارش ایراف، عطاالله ترار، وزیر اطلاعات پاکستان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن تأیید وجود «مشکلات اشتغال» در میان فعالان خلاق بخش تبلیغات را به دلیل به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی از ارائه پیشنهادها برای حل این مشکل دعوت کرد.

ترار افزود گسترش استفاده از هوش مصنوعی بر اشتغال ذهن‌های خلاق تأثیر گذاشته و به‌طور مشخص به تولیدکنندگان محتوا، طراحان گرافیک، تدوینگران، مدیران خلاق، بازیگران، مدل‌ها، تکنسین‌ها و فیلم‌برداران اشاره کرد.

وی گفت: «از پیشنهادها درباره این‌که چگونه می‌توان به این مشکل رسیدگی کرد و چگونه می‌توان این حرفه‌ها را از منسوخ شدن نجات داد، استقبال می‌کنم» و از مردم خواست پیشنهادهای خود را به نشانی ایمیلی مرتبط با اداره اطلاعات و مطبوعات ارسال کنند.

یافته‌های سازمان بین‌المللی کار

این درحالی‌است که در گزارشی از سازمان بین‌المللی کار که در ماه مه منتشر شد، نشان داد حدود «یک نفر از هر چهار کارگر در سراسر جهان در شغلی فعالیت می‌کند که تا حدی در معرض توانمندی‌های مدل‌های هوش مصنوعی مولد قرار دارد».

این گزارش تأکید کرد که «در حال حاضر، تعداد کمی از مشاغل در معرض خطر بالای خودکارسازی کامل قرار دارند».

همچنین در ماه نوامبر، مؤسسه نظرسنجی ایپسوس از ۹ هزار نفر خواست در یک نظرسنجی برای پلتفرم پخش موسیقی دیزر فرانسه، به دو قطعه موسیقی تولیدشده با هوش مصنوعی و یک قطعه ساخته‌شده توسط انسان گوش دهند.

دیزر اعلام کرد: «۹۷ درصد نتوانستند بین موسیقی کاملاً تولیدشده توسط هوش مصنوعی و موسیقی ساخته‌شده توسط انسان تفاوت قائل شوند».

این پلتفرم افزود بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان از این‌که قادر به تشخیص تفاوت نبودند، احساس ناراحتی کردند.

در بخشی دیگر از نظرسنجی، ۵۱ درصد گفتند این فناوری به افزایش موسیقی کم‌کیفیت در پلتفرم‌های پخش منجر خواهد شد و نزدیک به دو سوم معتقد بودند که هوش مصنوعی باعث کاهش خلاقیت می‌شود.

لینک کوتاه: https://iraf.ir/?p=100822
اخبار مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه های شما برای ما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x